Методика застосування комп’ютера на уроках з різних
предметів, у різні періоди навчання не може бути однаковою. Адже і саме
використання комп’ютерних технологій виконує тоді різні психологічні і
педагогічні завдання. Зміст навчального предмета, різноманітні можливості
педагогічних програмних засобів, різний фаховий рівень підготовки вчителів у
галузі комп’ютерних технологій впливають на методичні прийоми використання
комп’ютера. Вирішальне значення мають також вікові особливості учнів та їх
ступінь володіння комп’ютерною технікою.
У своїй педагогічній практиці я використовую комп’ютерні
технології на різних типах уроків:
засвоєння нових знань, узагальнення і систематизації знань, комбінованих. На
уроках здебільшого працюю з мультимедійними презентаціями PowerPoint і використовую їх у різних якостях:
- як демонстраційний матеріал (фото, відео, аудіо);
- для проведення вправи «Асоціативний кущ»;
- як тренажер;
- для проведення тестування;
- для створення проблемної ситуації;
- для створення інтерактивного кросворду
- для швидкої перевірки правильності виконання завдань;
- для створення завдань: «Знайди помилку», «З’єднай прислів’я», «Знайди відповідність», «Встав пропущену букву», «Віднови нерівності», тощо.
На мою думку, використання мультимедійної презентації на
уроках в початковій школі поєднує в собі багато компонентів, необхідних для
успішного навчання школярів. Це і телевізійне зображення, і анімація, і звук, і
графіка. Аналіз таких занять показав, що
пізнавальна мотиваціяз більшується, полегшується оволодіння складним матеріалом. Крім того, фрагменти уроків, на яких використовуються
презентації, відображають один з головних принципів створення сучасного уроку -
принцип фасціаціі (принцип привабливості). Завдяки презентаціям, діти, які зазвичай не відрізнялися високою активністю
на уроках, стали активно висловлювати свою думку, міркувати.
В своїй роботі я використовую сервіс LeArningapps.org, який дає можливість не лише самостійно створювати інтерактивні
ігри,
вікторини, кросворди, пазли, ребуси, тощо, а й скористатися величезною базою
вже готових продуктів.
Застосовуючи нову технологію створення відео - «Скрайбінг»
(малювання фломастером на білій дошці), у цікавій та доступній формі пояснюю
навчальний матеріал. В процесі перегляду учні
чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме, що полегшує
сприйняття інформації.
На своїх уроках я використовую прикладні засоби
навчального призначення для зацікавлення учнів, налаштування їх на активну
співпрацю.
Для перевірки рівня знань звертаюся до програм для
тестування, які одразу видають результат
тесту та значно полегшують процес перевірки навчального матеріалу.
На уроках української мови, читання користуюся технологію
«хмара
слів», яка
в останній час набула великої популярності серед вчителів та учнів початкової
школи. Школярі із задоволенням складають
зашифровані прислів’я, приказки, складають речення.
Великий інтерес у учнів викликає створення мультимедійних
проектів, які засновані на побудові мультимедіа ресурсів («Найкраща
країна – моя Україна», «Комп’ютер
– друг чи ворог?», «Материки
Землі»). Окрім того, створення проектів
посилює інтерес до предмета, навчання, розвиває творче, продуктивне мислення,
згруповує дітей.
Уроки з
використанням інформаційних технологій не тільки розширюють і закріплюють
отримані знання, а й значною мірою підвищують творчий і інтелектуальний
потенціал учнів. Оскільки фантазія і бажання проявити себе у молодшого школяра
великі, варто вчити його якомога частіше висловлювати власні думки, в тому
числі і за допомогою інформаційних технологій. Використання ІКТ на уроках в
початковійшколідаєможливістьпроявити себе кожному з учнів
Таким чином,
застосування ІКТ в освітньому процесі дозволяє вирішувати одне з важливих завдань навчання – підвищення рівня
знань.
Висновки та рекомендації
Отже, впровадження та застосування мультимедіа технологій
в навчальний процес – важлива дидактична умова формування особистісних якостей учнів.
Це дозволяє вчителеві отримати ефективний інструмент педагогічної праці, що підсилює
реалізацію її функцій, сформувати в учнів міцні знання шляхом активізації інтересу
до навчання.
Результативність впровадження даної науково – методичної
проблеми висока, що підтверджується результатами моніторингу навчально- виховного
процесу адміністрацією закладу
Отримані позитивні результати переконують в тому, що
робота по створенню і впровадженню дидактичних засобів з використанням
мультимедіа на уроках у початковій школі має бути продовжена.
Переваги такої роботи надзвичайні, адже зростає зацікавленість
предметами вивчення, учні самі стають творцями, ініціаторами нових ідей,
розвивають свої інтелектуальні здібності.
Результатом моєї роботи є розроблені:
- Дидактичні матеріали
- Наочність
- Тестові завдання з предметів
- Мультимедійні презентації
- Інтерактивні завдання
Комментариев нет:
Отправить комментарий